onsdag, februar 08, 2006

Noe er rart nå...

I det siste har det skjedd rare ting. En gang sov vi i et annet hus. Etter at jeg hadde stått opp, hatt min første hvil, og i tillegg spist frokost, kom plutselig mormor og morfar ut av det ene rommet. Det var bare kjekt det altså, men plutselig var de sammen med oss nesten hele tiden. Eneste var når jeg lekte med dagmammen min. Så tror jeg de liker å sove lenge om morgenen, de kom ikke for å spise frokost før det var tid for min første hvil.



Nå er det noe som er rart igjen. For en annen gang vi sov i et annet hus, var de plutselig borte da jeg sto opp. De kom ikke senere på dagen heller. Og mor virker så trist og lei seg og sier at huset vårt er så tomt. Men det kan jeg ikke forstå! Jeg har aldri hatt mer leker enn nå etter at mormor og morfar var på besøk... Og noen ganger prøver jeg å være på nesten alle rommene samtidig. Det er gøy, for da går føttene mine så fort.
Dada har forresten også reist, men han er på evangeliseringsturne. Jeg vet ikke helt hva det betyr, men tror nok at han synger masse i bilen og gjør begevelser til, slik mormor og morfar og jeg gjorde nesten hele tiden da vi var på tur. Vi reiste kjempelangt hver dag. Det var litt kjedelig, men de voksne sa jeg var flink. Vi var på besøk i det huset vi snart skal flytte til. Det var så kjekt, for de hadde stor veranda, både oppe og nede. Og en kjempefarlig, bratt trapp.

Så var vi et veldig varmt sted. Vi bodde på hotell der rommene var kalde men vannet i badebassenget var godt. Men best av alt var de to dagene vi kjørte på en veldig humpete vei for å komme til stranden. Der fikk jeg løpe rundt helt naken. Og morfar gravde et kjempefint hull jeg kunne sitte og grapse i.


Vi hadde mye gøy, mormor og morfar og jeg. Men noen ting fikk jeg ikke være med på. Det gjorde ingenting, for etter å ha vært borte i noe de voksne kaller en uke, var det kjekt å treffe vennene mine igjen. De voksne, særlig mor og mormor gikk ut hver formiddag og kom hjem med poser.

Men nå er ikke mormor og morfar her lenger. Kanskje de har tatt pousse-poussen? Det er i hvertfall veldig gøy synns jeg.

Filip

1 Comments:

At 4:05 a.m., Blogger Maria og Espen Tveten said...

Det er mye rart i verden, Filip! Knallkjekt å se bilder av deg igjen.

 

Legg inn en kommentar

<< Home